גברא שי ד''ר

המרפאה שלך לשיקום הפה ואסתטיקה

ד"ר שי גברא

מחלת חניכיים מהי?

מחלת חניכיים היא הגורם העיקרי לאובדן שיניים. לרוב, המחלה מתפתחת ללא התראה, לכן כה חשוב להיבדק על ידי רופא השיניים שלך.

מה גורם להתפתחות מחלת חניכיים?

במשך היום ובמהלך הלילה מתאספת על פני כותרת השן שכבה דקיקה, חסרת צבע של רוק וחיידקים, הנקראת פלק (PLAQUE). אם לא מסירים – בצחצוח יום יומי – את הפלק, החיידקים מגרים את החניכיים וגורמים לדלקת חניכיים (GINGIVITIS).

כאשר דלקת החניכיים נמשכת זמן רב, מפרישים החיידקים רעלים, ההורסים את רקמת החניכיים ואת העצם התומכת בשורש השן. כך מגיעים לשלב המתקדם של מחלת החניכיים (PERIODONTITIS).

מהם סימני המחלה הפריודנטלית?
רק רופא השיניים שלך יכול לאבחן מחלת חניכיים. הסימנים המראים על התפתחות מחלת חניכיים מתקדמת הם: חניכיים לא צמודים היטב לצואר השן, מוגלה מופיעה בין השיניים לחניכיים, מופיעים רווחים בין השיניים, השיניים אינן קבועות חזק בלסת והן רופפות, מופיע ריח רע ובפה מורגש טעם רע.

כיצד מטפלים במחלות חניכיים?

בדלקת חניכיים התחלתית ניתן לטפל באופן יעיל על ידי צחצוח שיניים נכון.

בשלבים הראשונים של דלקת חניכיים מתקדמת, יטפל רופא השיניים בעזרת השיננית. המקרים הקשים יותר במחלת חניכיים מתקדמת צריך לעתים רופא השיניים לבצע טיפול ניתוחי לשיפור מצב החניכיים והעצם התומכת בשן.

כיצד נמנע מדלקת חניכיים?

- צחצוח יום יומי קבוע, במשחת שיניים המכילה חומר אנטי חיידקי-טריקלוסן וקרפולימר, חומר השהייה הגורם למשחת השיניים להיות פעילה גם בין צחצוח לצחצוח.

- בדיקה סדירה אחת לששה חודשים אצל רופא השיניים שלך.

- ניקוי אבנית סדיר אצל השיננית להסרת אבנית.

- שמירה על דיאטת מזון מאוזנת.

זכור – מחלת חניכיים יכולה להימנע בטיפול נאות.